Material

Generalitats

En relació amb altres trens de via mètrica francesos, el material de la línia de Cerdanya te certes particularitats que el distingueixen, imposades per les caracterìstiques de la línia, amb fortes pendents y tercer rail de contacte.

Es per això que tots els vehicles motors i remolcats tenien un circuit de frens d'aire comprimit, automàtic o regulable, del sistema Westinghouse. També ténen un fré d'estacionament per estar-se a les estacions aparcats.

El órgans de choc es van reemplaçar per uns nous sistemes d'enganxament semi-automàtic del sistema Leducq-Lambert situat a 80 cms de la part superior de la via (eix). Aquest tipus d'enganxall té una espècie de resorts helicoïdals. L'enganxament es automàtic per simple acostament entre els vehicles. Pel desenganxament s'ha de fer de forma manual treient una petita cadena lateral. La resta del sistema d'enganxament, les cadenes de seguretat i les mànigues d'aire de frens i els cables elèctrics es fa de manera manual.Sistema d'enganxament

Tren enganxat  

 

 

 

 

 

 

 

Frotador

 

Com la captació de corrent es fa per tercer carril, tots els vehicles motors porten un captador de corrent tipus frotador situat en cada costat del vehicle i en cada extrem (total 4 captadors, que normalment van subjectats als bogies.

Respecte als vehicles hi ha vàries categories:

Automotors de passatgers

Furgons automotors

Cotxes de passatgers

Vagons de mercaderies

Vagons de servei


 

 

 

Català

Temps a Bourg-Madame

Temps a Mont-Louis

Temps a Oleta