Traçat
A la part baixa de la línia el traçat és relativament recte i amb desnivell, encaixonat a la vall del riu Tet i barellant-se amb la RN 116 en pasos a nivells impossibles. En aquesta part és on es troben les obres més importants de la línia (a prop de Fontpedrosa)
A la part alta, ja a la Cerdanya el traçat és sinuós, concebut per evitar l'enclavament espanyol de Llívia, però amb l'intenció de servir a tots els pobles de la Cerdanya.
Mapa
Com es pot veure en el mapa (amb molts dents de serra), la línia conté 386 corbes:
- Entre Vilafranca i Joncet hi ha només 16 corbes amb radis d'entre 300 i 800 metres.
- Entre Joncet i Font-Romeu 219 corbes amb radis d'entre 80 i 500 metres (les corbes de 80 metres s'han empleat en 135 llocs, inclosos viaductes i túnels).
- Entre Font-Romeu i Latour de Carol hi ha 151 corbes d'entre 80 i 1000 metres.
Desnivell
El perfil de la línia de la Cerdanya és dels més severs que es troben a França:
- De Vilafranca a Oleta les rampes pujen en breu espai entre 45 i 50 mm/m
- Desprès d'Oleta el desnivell es pràcticament continu de 60 mm/m fis a Thoès, después continua unos 13,450 km más hasta Monlluís.
- Entre Montlluís i Bolquera les rampes son de 40 mm/m.
- Entre Bolquera i Latour de Carol hi ha només algunes rampes d'entre 40 i 50 mm/m.